تلویزیون دیجیتال

هر آنچه که نیاز است در مورد شبکه های دیجیتال بدانید

تلویزیون دیجیتال

هر آنچه که نیاز است در مورد شبکه های دیجیتال بدانید


معرفی مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز کرمان *** علی ضیاء،شب یلدا روی آنتن می رود؟
درباره وبلاگ

هر آنچه که نیاز است در مورد شبکه های دیجیتال بدانید...

آخرین خبرهای رادیو و تلویزیون
پخش زنده شبکه های سیما

کدخبر:61 

روزنامه جوان نوشت: آوازه «خندوانه» و تأثیری که پخش این برنامه در کاهش بینندگان ماهواره دارد پای تحلیل این برنامه طنز را به برنامه «نوبت شما»ی شبکه بی‌بی‌سی فارسی کشاند...
آوازه «خندوانه» و تأثیری که پخش این برنامه در کاهش بینندگان ماهواره دارد پای تحلیل این برنامه طنز را به برنامه «نوبت شما»ی شبکه بی‌بی‌سی فارسی کشاند؛ جایی که در آن به شکلی غیرمستقیم سعی شد ادامه راه موفقیت استندآپ کمدی در ایران را به سیاست گره بزنند. 

مدت‌هاست که «خندوانه» جایی ثابت در میان علایق مردم ایران پیدا کرده است. در کوچه و خیابان صحبت از این برنامه و اجرای شادی‌آفرین مجری و کمدین‌های آن است؛ ثبت آمار میلیونی پیامک در بخش انتخاب کمدین برتر از سوی مردم و نیز هجوم میلیونی بینندگان این برنامه به شبکه‌های اجتماعی همه انعکاس موفقیت یکی از نادر برنامه‌های خلاقانه صداوسیمای ایران آن هم در دورانی است که اغلب رسانه ملی بازنده میدان رقابت با ماهواره می‌شود. حالا فعل و انفعالات بالای این برنامه و تأثیر زیادش بر جامعه ایران به حدی بوده که شبکه بی‌بی‌سی نتواند از آن بگذرد و بدان بی‌اعتنا باشد؛ البته اعتنای بی‌بی‌سی به برنامه طنز «خندوانه» به سبک و سیاق خاص این شبکه و توأم با سیاست‌ورزی‌های خاص آن بود. تا پیش از پخش برنامه «نوبت شما» یک‌شنبه شب، بی‌بی‌سی بارها در بخش‌های خبری خود به برنامه «خندوانه» اشاره کرده بود؛ اشاره‌ای که بیشتر سعی داشت به تنور سیاسی رقابت میان امیرمهدی ژوله و امین حیایی بدمد. بی‌بی‌سی این بار در برنامه «نوبت شما»‌ یک‌شنبه شب اما تمام و کمال به برنامه «خندوانه» پرداخت و با دعوت از یک طنزپرداز ضدانقلاب به تحلیل این برنامه و تعریف استندآپ کمدی پرداخت. سپس در ادامه سعی شد تداوم راه موفق استندآپ کمدی در ایران به اجراهای سیاسی گره زده شده و این‌گونه تلقین شود که استندآپ کمدی واقعی باید سر و شکل سیاسی و انتقادی داشته باشد. جدا از بحث‌های سیاسی، آوازه برنامه موفق «خندوانه» و تأثیری که این برنامه در کاهش تعداد بینندگان ماهواره در ساعات پایانی شب داشته این چنین باعث جلب توجه شبکه‌های ماهواره‌ای شده است. «‌خندوانه» هر شب ساعت 22:15 از شبکه نسیم پخش می‌شود و تا این لحظه موفق‌ترین برنامه تولیدی صداوسیما و پرونده کاری محمد سرافراز بوده است که برای خلق آن از ایده برنامه‌سازان و طنزپردازان شبکه‌های ماهواره‌ای الهام گرفته نشده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی