تلویزیون دیجیتال

هر آنچه که نیاز است در مورد شبکه های دیجیتال بدانید

تلویزیون دیجیتال

هر آنچه که نیاز است در مورد شبکه های دیجیتال بدانید


معرفی مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز کرمان *** علی ضیاء،شب یلدا روی آنتن می رود؟
درباره وبلاگ

هر آنچه که نیاز است در مورد شبکه های دیجیتال بدانید...

آخرین خبرهای رادیو و تلویزیون
پخش زنده شبکه های سیما

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

محرم در مراکز استانی صدا و سیما

رحیم | شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹ ب.ظ
کدخبر:69
مراکز استان های صدا و سیما به مناسبت ماه محرم و فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان ویژه برنامه هایی برای مخاطبانشان مهیا کرده اند .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی برخی از این ویژه برنامه ها به تفکیک مراکز استانی صدا و سیما به شرح زیر معرفی شده اند :

 ویژه برنامه های شبکه چی چست در ماه محرم

 صدای مرکز آذربایجان غربی با فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان برنامه های گوناگونی را پخش می کند .

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،"محرم گونلری"در  10 قسمت 30 دقیقه ای  ساعت 11 به تهیه کنندگی هادی قدرپوران از اول ماه محرم به صورت زنده پخش می شود . تبیین ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) ، گفتگو با علما و اساتید دانشگاه در راستای تشریح کارشناسی موضوع برنامه ، گزارش از هیات مذهبی و عزاداری ها ، شعر و ادبیات محرم ، ارتباط با خبرنگاران شهرستان ها و... از بخش های این برنامه است.

  برنامه"عشق قافله سی " نیز به تهیه کنندگی محمدعلی عبدالی  در 12 قسمت 120 دقیقه ای ساعت 17 پخش می شود. تبیین ابعاد قیام امام حسین ( ع ) ، نهضت عاشورا و صیانت از ارزش های والای مکتبی به روی آنتن می رود .معرفی خادمان وپیرغلامان ابا عبدا... الحسین (ع) و آداب و رسوم این ماه در این منطقه از کشور مسابقه تلفنی ، قطعات نمایشی ، مداحی ، گزارش ، پخش عزاداری های هیات مذهبی از آیتم های این برنامه است.

  • رحیم

جزئیات "سه شو" جواد رضویان از زبان نویسنده

رحیم | شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲ ب.ظ

کد خبر: 68

حسن وارسته، نویسنده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مجموعه نمایشی "سه شو" گفت: "سه شو" مجموعه نمایشی ترکیبی با موضوع مهارت و سبک زندگی فردی و اجتماعی است، در این مجموعه سعی کرده‌ایم که مشکلات رفتاری فردی و خانوادگی را به صورت نمایشی نشان دهیم.

وی افزود: به همراه آرش قادری در حال نگارش این مجموعه هستیم. در حال حاضر 12 قسمت آن آماده شده است و قرار است حداقل در 50 قسمت پخش شود.

وارسته عنوان کرد: جواد رضویان، کارگردان و علیرضا ابراهیمی تهیه‌کننده این مجموعه نمایشی هستند، قرار است این مجموعه روزهای پنجشنبه و جمعه از شبکه 3 سیما پخش شود.

همچنین از بازیگران این مجموعه می‌توانم به مهران غفوریان،‌ جواد رضویان، بیژن بنفشه‌خواه، الیکا عبدالرزاقی و رضا شفیعی‌جم اشاره کنم.

  • رحیم

کد خبر:67

جام جم نوشت: سریال «آقا و خانم سنگی» شبکه سه سیما در جلب رضایت کارشناسان و منتقدان ناموفق بود؛ مخاطبان هم آن‌گونه که باید و شاید هوش و گوش به این مجموعه نمایشی ندادند و دل به آن نسپردند.

 این سریال در مقام چهارمین مجموعه نمایشی کارگردانش، شاهد احمدلو با انتقاد تند منتقدان تلویزیونی مواجه شد؛ تا آنجا که آن را یک اثر سرگردان نامیدند که اوج سردرگمی و حیرانی در اجزا و ساختارش مشهود است. در عین حال، مخاطبان و علاقه‌مندان سریال‌های نمایشی هم ‌چنان که باید و شاید و در حد انتظار با این مجموعه ارتباط برقرار نکردند و سریال احمدلو در میانه راه شاهد ریزش چشمگیر بینندگان بود.

فیلمنامه و تولید شتاب‌زده

یک منتقد و پژوهشگر هنری اعتقاد دارد که در فرآیند ساخت سریال آقا و خانم سنگی جدیت لازم و کافی به کار گرفته نشده و این مجموعه بدون برخورداری از قابلیت لازم و احراز پشتوانه از بابت یک قصه کامل تولید شده است.

  • رحیم

خندوانه پرقدرت‌تر و با انرژی بیشتر باز می‌گردد

رحیم | جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳ ب.ظ

کدخبر:66

تلویزیون - برنامه خندوانه با گروهی خلاق و نوآور پا به پای مردم توانست موفقیت را برای خود رقم بزند.

جواد فرحانی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «خندوانه» در خصوص این برنامه گفت: از همان روزهای اول تمام دغدغه ما بر این بود که فرهنگ شادزیستن و خندیدن را بدون نیاز و احتیاج به هیچ چیزی در جامعه جا بیندازیم.

وی ادامه داد: شاد بودن و خندیدن در زندگی نیاز به سخت گیری ندارد و باید برای زندگی شاد و پر نشاط تلاش کنیم، چون تمام این انرژی مثبت در جامعه و زندگی تاثیر گذار است.

فرحانی در خصوص موفقیت «خندوانه» بیان کرد: در برنامه‌ای که همه عوامل اصلی آن هر روز و هر شب در فکر نوآوری و خلاقیت در سری قسمت‌ها هستند و با جان و دل کار می‌کنند به حتم مسیر موفقیت را طی می‌کند و این روزهای آخر هم که خندوانه به اتمام رسید، شکر خدا بازخورد خوبی را از مردم گرفتیم و متوجه شدیم «خندوانه» تا به امروز تاثیر گذار بوده است.

  • رحیم

بازی دوستانه فوتبال ایران و ژاپن و بازی لیگ برتری پرسپولیس , صبا با استفاده از واحد سیار HD صدا و سیما که پیش از از این برای مسابقات جهانی کشتی در تهران نیز از آن برای پوشش مسابقات استفاده شده بود تصویر برداری شد.

  • رحیم

تلویزیون برای ماه محرم سریال مناسبتی ندارد؟

رحیم | جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰ ب.ظ

کدخبر:65

مهر نوشت: ماه محرم در حالی فرا می‌رسد که شبکه‌های مختلف سیما سریالی که مشخصا برای این ماه ساخته شده باشند ندارند.

 مناسبت های ملی و مذهبی همیشه به عنوان یک باکس ویژه برای تلویزیون مطرح بوده اند چراکه مردم در این زمان ها انتظار بیشتری از رسانه ملی دارند و چه در ایام شادی چون اعیاد و نوروز و چه در مناسبت هایی مثل محرم و یا ماه رمضان خواستار برنامه هایی مرتبط با این ایام از این رسانه بوده اند.

رهبر معظم انقلاب روز دوشنبه ۲۰ مهر در دیداری با مدیران سازمان صداوسیما تاکید دوباره ای بر جنگ نرم و استفاده از آن در جهان امروز داشتند و بیان کردند که مخاطبان اصلی جنگ نرم؛ مردم به ویژه نخبگان، دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان و عناصر فعال هستند.

شاید امروز بتوان بسیاری از آثار نمایشی شبکه های ماهواره ای فارسی‌زبان را مصداقی از این جنگ نرم دانست که کمترین تاثیر آنها ایجاد سطحی نگری و کاهش سطح سلیقه مخاطب است و همچنین آنها به مرور فرهنگ خود را در دل خانواده‌های ایرانی وارد می‌کنند. در چنین شرایطی جای خالی سریال هایی در تلویزیون ایران که با ساختار و محتوای مناسب بتوانند خوراک مناسبی را در اختیار مخاطبان بگذارند احساس می شود و تلویزیون ایران در حالی از فردا سریال‌های مناسبتی خود برای ماه محرم را آغاز می‌کند که به نظر می‌رسد شبکه‌ها مجموعه ویژه‌ای برای این ایام ندارند و تلویزیون بیشتر تمرکز خود را بر برنامه‌های ترکیبی گذاشته است.

امسال و پیش از آغاز محرم شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون در خبرها و گزارش‌های مجزایی اهم برنامه‌های خود برای این ماه را اعلام کردند که در بین آنها آثاری در ساختارهای مختلف دیده می‌شد ولی جای سریال‌های محرمی که اقبال مردم به آنها بیشتر است، خالی بود.

  • رحیم

از انفجار قلب یک مادر تا بغض در گلو مانده یک فرزند

رحیم | چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ق.ظ
کدخبر:64
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان؛ خندوانه بالاخره شب گذشته با شروعی ناگهانی آغاز شد و جوان بی هیچ مقدمه‌ای از حادثه منا‌، خواهران و برادرانی که جانشان را از دست دادند و نگاه‌های نگرانی که چشم به صفحه تلویزیون دوخته بودند گفت و به همه مردم ایران تسلیت گفت: برنامه‌ای که می‌بینید قبل از واقعه منا ضبط شده است‌، به همین خاطر در حین آن هیچ صحبتی از این فاجعه به میان نیامده، باز هم تسلیت به همه عزیزانی که سهمشان در نگه داشتن نام ایران برای همه ما محفوظ است.
  • رحیم

شبکه سحر با حضور سرافراز 24 ساعته شد

رحیم | چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰ ق.ظ

کدخبر:63  خبرگزاری فارس: شبکه سحر با حضور سرافراز 24 ساعته شد

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، آیین 24 ساعته شدن شبکه سحر صبح امروز با حضور محمد سرافراز رئیس رسانه ملی، محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما و جمعی از مدیران شبکه سحر در سالن رضوان سازمان صدا و سیما برگزار شد.

یکی از نکات جالب توجه در برگزاری مراسم این بود که مدیران شبکه در نشست خبری که دو روز پیش برگزار شد، به سبک اجرای ویژه این مراسم اشاره کردند که سبک ویژه آنها برپایی مراسم به صورت ضبط شده و پخش آن از ویدئو پروژکشن بود.

مجری مراسم به زبان اردو صحبت کرد و ضمن عرض تسلیت به خاطر فاجعه منا گفت ما این مراسم را قبل از وقوع این اتفاق تهیه و تولید کردیم.

در این فیلم که کل مراسم 24 ساعته شدن سیمای اردو شبکه سحر را برای حضار پخش میکرد، دوربین این شبکه به شبکه برون مرزی رفت و از اتاق سابق محمد سرافراز دیدن کرده و با محمد اخگری صحبت کرد

اخگری گفت: بسیار مفتخریم که روز عید غدیر سیمای اردوی شبکه سحر رونمایی می کنیم.منطقه اردو زبان اهمیت بسیاری دارد و به خاطر میراثی که در هفت قرن بین کشورهای اردو زبان شکل گرفته است ما در صدد آن هستیم تا مخاطبان مان را با مفاهیم دینی بیشتری که رسانه های دیگر پوشش نمی دهند، آشنا کنیم.

سلیمان زاده نیز بیان داشت: معرفی اسلام ناب اسلامی و بیان الگوی ایرانی اسلامی و هم چنین معرفی پیام و مشی گفتمان انقلاب اسلامی را در سرلوحه فعالیت هایمان قرار دادیم.

وی عنوان داشت:  از فعالیت های جدیدمان می توانم به گرافیک جدید شبکه سحر و بازسازی وب سایت شبکه اشاره کنم.

امیرعلی زینعلی مدیر سیمای اردوی شبکه سحر در ادامه گفت: امسال می خواهیم برنامه های کودک را در این شبکه داشته باشیم و نوجوانان را نیز جذب کنیم و امیدواریم تا سریال هایمان مورد توجه و استقبال مردم قرار بگیرد.

این مراسم با حضور محمد سرافراز، اخگری، سلیمان زاده، زینعلی و ... برگزار شد.

همچنین در این مراسم از دو شاعر برجسته اردو زبان چون میرسید علی همدانی و محمد اقبال لاهوری یادی شد.

  • رحیم

کدخبر:62 

جام جم نوشت: پاییز 94 در شبکه سه سیما با «خانم و آقای سنگی» آغاز می‌شود، با «آسمان من» ادامه می‌یابد و پس از ماه‌های محرم و صفر به «در حاشیه2» مهران مدیری می‌رسد. برنامه «3 شو» نیز جمع طنازان و کمدین‌ها را در این شبکه کامل می‌کند.

«3 شو» یک برنامه ترکیبی با رویکرد طنز است که در 70 قسمت 50 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی علیرضا ابراهیمی دلیجانی به موضوعات اجتماعی می‌پردازد و تلاش می‌کند با تعامل مطلوب با مخاطبان لحظات شاد و مفرحی را به وجود بیاورد.

این برنامه‌ ترکیبی شامل بخش‌های نمایشی و استعدادیابی در حوزه‌های مختلف از جمله بازیگری، خوانندگی، اجرا، دوبله و... است که جواد رضویان آن را برای گروه اجتماعی شبکه سه سیما کارگردانی می‌کند. بازیگران طنزی چون مهران غفوریان، رضا شفیعی‌جم و بیژن بنفشه‌خواه نیز رضویان را یاری کرده و در قالب تهیه گزارش بین مردم رفته و با آنها به صحبت خواهند پرداخت.

عنوان 3 شو از ترجیع‌بند ترانه تیتراژ این برنامه «سه شو، از ما شو، بی‌ما نه، با ماشو» اقتباس شده که جواد رضویان، مهران غفوریان و بیژن بنفشه‌خواه آن را خوانده‌اند.

3 شو در اصل برنامه‌ای ترکیبی است که در آن به افراد مستعد بازیگری، خوانندگی، گویندگی و اجرا، فرصت ابراز وجود و نشان دادن استعدادشان داده می‌شود. این برنامه در عین حال بخش‌های نمایشی هم دارد که رضا شفیعی‌جم و الیکا عبدالرزاقی بازیگران آن هستند. البته چند بازیگر دیگر هم به جمع این دو نفر اضافه خواهند شد.

فرصتی برای افراد مستعد

علیرضا ابراهیمی دلیجانی، تهیه‌کننده 3شو درباره بخش استعدادیابی این برنامه به جام‌جم گفت: در 3 شو برای اولین بار اتفاقی می‌افتد که شاید سالیان سال است در دیگر برنامه‌های مشابه رخ نداده باشد. برنامه‌های استعدادیابی عموما ساختار کاملی نداشته و ختم به خیر نمی‌شوند و برگزیدگان‌شان در همان برنامه یا آثار دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اما در 3 شو برگزیدگان هر قسمت در برنامه دو هفته دیگر در کنار هنرمندان مجری ـ بازیگر به کار گرفته خواهند شد. این اتفاق تا به امروز کمتر در برنامه‌ای اتفاق افتاده است. وی ادامه داد: داوطلبان شرکت در برنامه می‌توانند پس از اعلام فراخوان به سایت شبکه 3 مراجعه کرده و مشخصات‌شان را ثبت کنند. برنامه تیم داوری نخواهد داشت و مردم در مورد کار شرکت‌کنندگان قضاوت کرده و با مراجعه به سامانه برنامه امتیاز می‌دهند. برندگان هر برنامه هم در قسمت‌های بعدی در کنار هنرمندان برنامه نقش‌آفرینی می‌کنند و برای خوانندگان هم یک نماآهنگ اختصاصی ساخته خواهد شد. به گفته تهیه‌کننده 3 شو، دکور این برنامه در حال تکمیل شدن است و در صورت فراهم شدن مقدمات، کار تصویربرداری به‌زودی آغاز می‌شود و دو هفته پس از آغاز فیلمبرداری روی آنتن می‌رود.

  ابراهیمی با اشاره به این‌که 3 شو در 70 قسمت 50 دقیقه‌ای تولید خواهد شد، از آمادگی و تمایل هزاران داوطلب برای حضور در برنامه خبر داد و تصریح کرد: هر بخش استعدادیابی برنامه چهار دقیقه‌ای خواهد بود و چهار تا پنج داوطلب در آن حضور دارند. جایزه نقدی هم برای برندگان در کار نخواهد بود و در عوض، در برنامه حاضر شده و کنار هنرمندان به اجرا خواهند پرداخت. برنانه 3 شو قرار است ساعت 21 پنجشنبه و جمعه هر هفته از شبکه سه روی آنتن برود.

تصویربرداری «در حاشیه 2»

پیش‌تولید فاز دوم سریال «در حاشیه 2» به کارگردانی مهران مدیری نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند و تصویربرداری آن به‌زودی آغاز می‌شود.

محمودرضا تخشید، مدیرکل امور نمایش سیما با اعلام این خبرافزود: کار ساخت دکور سریال به پایان رسیده و در یکی دو روز آینده فیلمبرداری در حاشیه آغاز خواهد شد. فاز دوم سریال در زندان می‌گذرد و همه بازیگران فاز نخست در آن حضور دارند.

به گفته وی، فاز دوم در حاشیه در 30 قسمت تولید خواهد شد و پیش‌بینی زمان پخش آن پس از ماه‌های محرم و صفر است. سری اول در حاشیه یکی از پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های نمایشی سال‌های اخیر بود که البته واکنش‌هایی را هم در پی داشت.

سیامک انصاری، فلامک جنیدی، جواد رضویان، نصرالله رادش، سحر زکریا، مهران غفوریان، مهران مدیری، رسول نجفیان، آرش نوذری، محمدرضا هدایتی و ساعد هدایتی از جمله بازیگران این سریال هستند. مهران مدیری علاوه بر کارگردانی این مجموعه، طراحی صحنه و لباس را نیز به عهده دارد.

بازیگرانی که گزارشگر می‌شوند

ابراهیمی دلیجانی: هر برنامه به صورت مستقل به یک موضوع خواهد پرداخت و مجریان شامل رضویان، غفوریان و بنفشه‌خواه سوژه را به کمک کارشناسان به چالش خواهند کشید. بخش‌های طنز هم داریم که توسط بازیگران و برگزیدگان قسمت‌های قبلی اجرا خواهد شد. در عین حال مجری ـ بازیگران برنامه در بین مردم حاضر می‌شوند و با آنها در باره موضوع هر قسمت به گفت‌وگو و بحث خواهند پرداخت.

  • رحیم

کدخبر:61 

روزنامه جوان نوشت: آوازه «خندوانه» و تأثیری که پخش این برنامه در کاهش بینندگان ماهواره دارد پای تحلیل این برنامه طنز را به برنامه «نوبت شما»ی شبکه بی‌بی‌سی فارسی کشاند...
آوازه «خندوانه» و تأثیری که پخش این برنامه در کاهش بینندگان ماهواره دارد پای تحلیل این برنامه طنز را به برنامه «نوبت شما»ی شبکه بی‌بی‌سی فارسی کشاند؛ جایی که در آن به شکلی غیرمستقیم سعی شد ادامه راه موفقیت استندآپ کمدی در ایران را به سیاست گره بزنند. 

مدت‌هاست که «خندوانه» جایی ثابت در میان علایق مردم ایران پیدا کرده است. در کوچه و خیابان صحبت از این برنامه و اجرای شادی‌آفرین مجری و کمدین‌های آن است؛ ثبت آمار میلیونی پیامک در بخش انتخاب کمدین برتر از سوی مردم و نیز هجوم میلیونی بینندگان این برنامه به شبکه‌های اجتماعی همه انعکاس موفقیت یکی از نادر برنامه‌های خلاقانه صداوسیمای ایران آن هم در دورانی است که اغلب رسانه ملی بازنده میدان رقابت با ماهواره می‌شود. حالا فعل و انفعالات بالای این برنامه و تأثیر زیادش بر جامعه ایران به حدی بوده که شبکه بی‌بی‌سی نتواند از آن بگذرد و بدان بی‌اعتنا باشد؛ البته اعتنای بی‌بی‌سی به برنامه طنز «خندوانه» به سبک و سیاق خاص این شبکه و توأم با سیاست‌ورزی‌های خاص آن بود. تا پیش از پخش برنامه «نوبت شما» یک‌شنبه شب، بی‌بی‌سی بارها در بخش‌های خبری خود به برنامه «خندوانه» اشاره کرده بود؛ اشاره‌ای که بیشتر سعی داشت به تنور سیاسی رقابت میان امیرمهدی ژوله و امین حیایی بدمد. بی‌بی‌سی این بار در برنامه «نوبت شما»‌ یک‌شنبه شب اما تمام و کمال به برنامه «خندوانه» پرداخت و با دعوت از یک طنزپرداز ضدانقلاب به تحلیل این برنامه و تعریف استندآپ کمدی پرداخت. سپس در ادامه سعی شد تداوم راه موفق استندآپ کمدی در ایران به اجراهای سیاسی گره زده شده و این‌گونه تلقین شود که استندآپ کمدی واقعی باید سر و شکل سیاسی و انتقادی داشته باشد. جدا از بحث‌های سیاسی، آوازه برنامه موفق «خندوانه» و تأثیری که این برنامه در کاهش تعداد بینندگان ماهواره در ساعات پایانی شب داشته این چنین باعث جلب توجه شبکه‌های ماهواره‌ای شده است. «‌خندوانه» هر شب ساعت 22:15 از شبکه نسیم پخش می‌شود و تا این لحظه موفق‌ترین برنامه تولیدی صداوسیما و پرونده کاری محمد سرافراز بوده است که برای خلق آن از ایده برنامه‌سازان و طنزپردازان شبکه‌های ماهواره‌ای الهام گرفته نشده است.

  • رحیم