تلویزیون دیجیتال

هر آنچه که نیاز است در مورد شبکه های دیجیتال بدانید

تلویزیون دیجیتال

هر آنچه که نیاز است در مورد شبکه های دیجیتال بدانید


معرفی مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز کرمان *** علی ضیاء،شب یلدا روی آنتن می رود؟
درباره وبلاگ

هر آنچه که نیاز است در مورد شبکه های دیجیتال بدانید...

آخرین خبرهای رادیو و تلویزیون
پخش زنده شبکه های سیما

محرم در مراکز استانی صدا و سیما

رحیم | شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹ ب.ظ
کدخبر:69
مراکز استان های صدا و سیما به مناسبت ماه محرم و فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان ویژه برنامه هایی برای مخاطبانشان مهیا کرده اند .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی برخی از این ویژه برنامه ها به تفکیک مراکز استانی صدا و سیما به شرح زیر معرفی شده اند :

 ویژه برنامه های شبکه چی چست در ماه محرم

 صدای مرکز آذربایجان غربی با فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان برنامه های گوناگونی را پخش می کند .

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،"محرم گونلری"در  10 قسمت 30 دقیقه ای  ساعت 11 به تهیه کنندگی هادی قدرپوران از اول ماه محرم به صورت زنده پخش می شود . تبیین ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) ، گفتگو با علما و اساتید دانشگاه در راستای تشریح کارشناسی موضوع برنامه ، گزارش از هیات مذهبی و عزاداری ها ، شعر و ادبیات محرم ، ارتباط با خبرنگاران شهرستان ها و... از بخش های این برنامه است.

  برنامه"عشق قافله سی " نیز به تهیه کنندگی محمدعلی عبدالی  در 12 قسمت 120 دقیقه ای ساعت 17 پخش می شود. تبیین ابعاد قیام امام حسین ( ع ) ، نهضت عاشورا و صیانت از ارزش های والای مکتبی به روی آنتن می رود .معرفی خادمان وپیرغلامان ابا عبدا... الحسین (ع) و آداب و رسوم این ماه در این منطقه از کشور مسابقه تلفنی ، قطعات نمایشی ، مداحی ، گزارش ، پخش عزاداری های هیات مذهبی از آیتم های این برنامه است.

 دو ویژه برنامه " تاسوعا " و  " عاشورا" نیز عزاداری های مردمی در سطح شهر در این روز  به صورت زنده از ساعت 9 به مدت 180 دقیقه پخش می کند.

 ---------

  محرم در خراسان جنوبی

 مرکز خراسان جنوبی با برنامه رادیویی "با کاروان عشق" و برنامه تلویزیونی " بصیرت عاشورایی" به استقبال محرم می رود.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه رادیویی" با کاروان عشق" به منظور افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به نقش  واقعه کربلا در حفظ و استمرار اسلام ناب محمدی ، تبیین مفاهیم و  آشنایی با ابعاد قیام امام حسین (ع) پخش می شود.

 مداحی پیرغلامان حسینی، ستاره ای بر خاک (معرفی شهدای کربلا )، معرفی کتاب با موضوع محرم ، داستانک با موضوع محرم ، نمایش، روز شمار محرم، سخنان ائمه جمعه استان با موضوع محرم  پخش می شود. این برنامه به مدت  75 دقیقه و در 13 قسمت تدارک دیده شده است .

 همچنین برنامه تلویزیونی "بصیرت عاشورایی" با هدف تبیین فلسفه و اهداف قیام امام حسین (ع) و پیام آن به مردم و تاثیرگذاری بر رفتار اجتماعی  پخش می شود.

 این برنامه  13 قسمتی به تهیه کنندگی  مهدی مودی در دهه اول محرم پخش می شود.

  ***********************

 معرفت و بصیرت افزایی رویکرد رادیو قم در محرم

 معاون صدای مرکز قم از تببین عزاداری با معرفت و بصیرت افزایی مخاطبان به عنوان راهبردهای ویژه برنامه‌های رادیو قم در محرم امسال نام برد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سهراب یاری معاون صدای این مرکز در گفتگویی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده حماسه عظیم عاشورا در برنامه سازی برای مخاطبان گفت: در طراحی ویژه برنامه‌ها و تغییر رویکرد برنامه‌های روتین رادیو قم به تبیین عزاداری با معرفت و بصیرت افزایی به عنوان راهبرد و ماموریت اصلی توجه شده است و در کنار آن به ضرورت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز پرداخته خواهد شد.

 وی تحول در حوزه محتوا و مدیریت پیام در برنامه‌های رادیویی مرکز قم در محرم امسال را خاطر نشان کرد و افزود: تبیین اهداف قیام امام حسین علیه السلام به ویژه امر به معروف و نهی از منکر و بازخوانی درس‌های قیام عاشورا به تفکیک اقشار مختلف مهمترین محورهای محتوایی برنامه‌های امسال است . همچنین اطلاع رسانی از مراسم مختلف در شهر و استان قم، معرفی چهره های شاخص عاشورایی همچون نغمه سرایان و پیرغلامان و بصیرت افزایی مخاطبان نسبت به عبرتهای عاشورا از دیگر محورهای برنامه‌های محرم رادیو قم خواهد بود.

 یاری 22 مهر مصادف با شب اول محرم را تاریخ شروع برنامه‌های ویژه محرم اعلام کرد و گفت:  ویژه برنامه زنده عصرگاهی "اینجا کربلاست" که در دهه اول محرم از ساعت 16:15 به مدت 100 دقیقه پخش می‌شود و در آن به تبیین اهداف قیام امام حسین علیه السلام پرداخته می‌شود. برنامه "پیرغلام حسینی" هر روز از ساعت 11 در قالب مستند رادیویی با یکی از پیرغلامان و ذاکرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در استان قم آشنا می‌شوند.

 معاون صدای مرکز قم با اشاره به تغییر رویکرد برنامه‌های روتین رادیو قم در ماه محرم افزود: برنامه "گلهای خندان" در روزهای زوج ماه محرم از ساعت 9:45 صبح به موضوع آشنایی کودکان با شخصیت امام حسین (ع) و فرهنگ عزاداری در کنار بزرگترها و حضور در مجالس عزاداری همراه با پدر و مادر می‌پردازد. همچنین برنامه زنده "کاشانه" که هر روز ساعت 10 صبح برای جامعه مخاطبان زن در استان قم پخش می‌شد در دهه اول محرم به بازخوانی نقش زنان در قیام عاشورا و درس های این قیام برای خانواده‌ها می‌پردازد.

 سهراب یاری افزود: برنامه «همه دوستان من» که در روزهای زوج از ساعت 15 برای مخاطبان جوان پخش می‌شد و برنامه «یک نفس تازه» که هر روز از ساعت 18:45 برای مخاطب نوجوان روی آنتن می‌رفت نیز در ایام محرم به موضوع نقش جوانان و نوجوانان در برگزاری عزاداری‌ها، تبیین اهداف قیام عاشورا و درسهای زندگی حضرت علی اکبر علیه السلام و شهدای نوجوان و جوان کربلا برای نسل امروز می‌پردازد. همچنین برنامه زنده صبحگاهی «سلام زندگی» هر روز از ساعت 7 صبح و برنامه زنده «پیام قم» از ساعت 8:35 صبح به اطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی محرم در استان قم و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط نهادهای دولتی و مردمی برای برگزاری عزاداری ماه محرم خواهد پرداخت.

 وی با اشاره به مراسم‌های عزاداری شاخصی که در قم انجام می‌شود تصریح کرد: پخش زنده مراسم دهه اول محرم هیات رزمندگان اسلام استان قم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی و مداحی سید مهدی میرداماد در قالب برنامه «شبهای محرم» هر شب از ساعت 20:45 صورت می‌گیرد. همچنین برنامه «درکوچه سار شب» از 25 تا 29 مهر از ساعت 22 به بررسی شعر آئینی، معرفی شعرای عاشورایی و پوشش برنامه‌های فرهنگی و هنری مرتبط با دهه اول محرم استان قم خواهد پرداخت.

  او خاطرنشان کرد: در ایام محرم هر شب از ساعت 19:30 نمایش رادیویی با موضوع محرم و ساعت 20:30 نیز روایتی عاشورایی ویژه ایام محرم در قالب برنامه "خیمه‌گاه دل" پخش می‌شود. همچنین مسابقه زنده رادیویی "هفت خونه" نیز هر روز با رویکرد ویژه ایام عزاداری خامس آل عبا روی آنتن رادیو قم خواهد رفت.

 --------------

 بیرق های عزای مرکز سمنان در ایام محرم

 برنامه های صدا و سیمای مرکز سمنان در ایام محرم عاشورایی می شود.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه های سیمای مرکز سمنان به شرح زیر معرفی شده اند :

 "شید و شفق" عنوان ویژه برنامه ای است که از چهار شنبه 22 مهر ماه هم زمان با اولین شب محرم به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد اسکندر زاده در 13 قسمت 60 دقیقه ای هر شب ساعت 19 الی 20 از سیمای استانی مرکز سمنان پخش خواهد شد. معرفی شاعران آیینی استان ، بررسی هنر تعزیه خوانی در استان ، معرفی هنرمندان عاشورایی ، پخش گوشه هایی از مراسم عزا داری مردم نقاط مختلف استان و بحث کارشناسی از بخش های این ویژه برنامه خواهد بود.

 "کاروان حسینی"  در 15 قسمت 60 دقیقه ای به انعکاس مراسم عزا داری مردم استان در نقاط مختلف خواهد پرداخت. این برنامه به تهیه کنندگی احمد خراسانی و کارگردانی حسین سنگسری در شب های محرم از ساعت 21 الی 22 پخش می شود.

 " زیر یک سقف "به تهیه کنندگی فاطمه قربانی و" در شهر" به تهیه کنندگی عباس بشیری نیز در این ایام بصورت ویژه به معرفی آداب و رسوم محرم خواهند پرداخت.

 "شب چراغ "هم روزهای پنجشنبه و جمعه به تهیه کنندگی علیجان دائیان از ساعت 21 الی 22 به معرفی آداب و رسوم عزا داری مردم نقاط مختلف استان می پردازد.

 برنامه "کودک" هم در ایام محرم به معرفی و شناساندن کودکان واقعه عاشورا خواهد پرداخت که هر روز از ساعت 18 الی 19 به صورت زنده به تهیه کنندگی سعید دیانی و حسن گلپایگانی پخش می شود.

 مستند "سنگ زنی " که به مراسم سنتی عزا داری به نام سنگ زنی در روستاهای استان به ویژه روستای علاء می پردازد . این برنامه به تهیه کنندگی امیر طیبی است.

 "مستند گزارشی" با موضوع عزا داری در نقاط مختلف استان نیز به تهیه کنندگی محمد رضا ملکی و  پخش سخنرانی های مذهبی  در نقاط مختلف استان از دیگر برنامه های این مرکز است.

 *****************

 ویژه برنامه های صدای مرکز کرمان

 " با کاروان عشق"  در دهه اول محرم از ساعت 18:30 الی 20 به تهیه کنندگی احترام امیدیان پخش می شود.  منزل به منزل عاشقی که روز شمار وقایع عاشوراست ،  تفسیر عشق که شامل سخنان بزرگان از جمله امام خمینی (ره) و رهبری در خصوص فلسفه قیام عاشورا به ویژه امر به معروف و نهی از منکر است ، معرفی کتب نویسندگان هم استانی در خصوص واقعه عاشورا با نام کتیبه های مجنون و ... از بخش های این برنامه است.

 ویژه برنامه" با کاروان عشق "پس از 12 محرم تا پایان ماه  صفر در روزهای جمعه از صدای مرکز سمنان پخش خواهد شد.

 همچنین 12 قسمت "نمایش رادیویی" با موضوع محرم به تهیه کنندگی مهدی جرجانی و کارگردانی بهرام کمیجانی و"سخنرانی های مذهبی "از دیگر برنامه های صدای مرکز سمنان در ایام محرم است.

 واحد خبر مرکز هم در این ایام با گزارش هایی از مراسم عزا داری مردم نقاط مختلف استان ، گزارش های ویژه از فلسفه قیام عاشورا  و گفتگوی خبری و پرسمان هفته با موضوع پیام های عاشورا با عزا داران حسینی همراه خواهد بود.

 ---------------------

 خلیج فارس به استقبال محرم می رود

 " کشتی نجات"،" تعزیه درجنوب"، "عشق وعطش" ، "دعوت "و " اشک عرش " ویژه برنامه هایی است که در ماه محرم از صدای خلیج فارس پخش می شود.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،"کشتی نجات"برنامه ای است از مرکز خلیج فارس که به فلسفه عزاداری سیدالشهداء (ع) و شیوه صحیح مداحی و آسیب های آن می پردازد. مسعودجعفری تهیه کننده این برنامه است که با شروع ماه محرم هر روز از ساعت  14:30 به مدت  30 دقیقه در 13 قسمت پخش می شود.

 "تعزیه درجنوب"برنامه ای است به تهیه کنندگی جلیل عباسی نسب  که در 14 قسمت 15 دقیقه ای از اول محرم پخش می شود. در این ویژه برنامه احمدجولایی از کارشناسان فرهنگی به معرفی ابعاد و قدمت تعزیه در جنوب می پردازد .

 "عشق وعطش" به تهیه کنندگی معصومه ناصری در سیزده قسمت 90 دقیقه ای نیز تاپایان سیزدهم محرم به قیام امام حسین (ع) می پردازد. تقویم عاشورا، سینه زنی و مداحی ، آداب و رسوم محلی، گزارش از شهرستان های استان ، مباحث کارشناسی، توجه به مقوله امر به معروف ونهی ازمنکر و ارتباط تلفنی بخش های مختلف این برنامه زنده رادیویی است. این برنامه ساعت 17:15  پخش می شود.

 "دعوت"در 10 قسمت  30دقیقه ای در دهه اول محرم با موضوع سفر امام حسین (ع) از مکه تا کربلا به تهیه کنندگی عاطفه مسجدی وکارگردانی رضاغریب زاده پخش می شود.

 همچنین برنامه تلویزیونی "اشک عرش"به مدت 50 دقیقه هر شب تا سیزدهم محرم به تهیه کنندگی مرتضی کیوانی زاده پخش می شود.

 قیام امام حسین(ع) و تبیین ابعادحادثه عاشورا، مراسم و آداب ورسوم عزاداری محلی، نوحه خوانی های قدیم و کلام بزرگان از بخش های برنامه است.

پخش سینه زنی محرم در مساجد شهر و روستا و پوشش همایش شیرخوارگان حسینی ازدیگر برنامه های سیمای خلیج فارس در ایام محرم است .

**************************
عزاداری حسینی از سیمای دنا

شبکه استانی سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد مردم نقاط مختلف استان را با ویژه برنامه های "ایل سوگوار"، "شور حسینی" و "حماسه حسینی" همراهی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این  ویژه برنامه ها با هدف انعکاس شور حسینی در رسانه استانی، معرفی خرده فرهنگ های مذهبی در نقاط مختلف استان، فضا سازی معنوی مطابق با ماه محرم و ایام عاشورا، تبلیغ مراسم عزاداری سیدالشهداء، معرفی هیات های عزاداری و پیرغلامان حسینی و معرفی آیین های ویژه عزاداری روستائیان و عشایر از سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد پخش می شود.

 "ایل سوگوار" به تهیه کنندگی بهروز احمدی از اول محرم به مدت 10 شب از ساعت 22:00  به مدت 20 دقیقه عزاداری مراکز شهرستان ها، بخش ها  و روستاها را به تصویر می کشد. تهیه کننده این برنامه کامران پاک منش است.

برنامه "حماسه حسینی" هم به تهیه کنندگی احسان عادلیپور در دهه محرم ساعت 21:00 هر شب به مدت 50 دقیقه از سیمای استانی دنا پخش می شود.

--------------------

صدا و سیمای مرکز یزد به استقبال ماه محرم می رود

صدای وسیمای یزد در ایام سوگواری ابا عبدا... الحسین(ع) با تولید و پخش برنامه های رادیویی وتلویزیونی به استقبال ماه محرم می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم رادیو یزد با برنامه " نسیم صبح "‌ از ساعت 7 تا 8 صبح به تهیه کنندگی حمیدرضا امیری ،‌برنامه "کوچه باغ رادیو " از ساعت 10 تا 11 صبح به تهیه کنندگی آرزو تقدیسی و عبدالمجید مجیدی زاده ،‌برنامه " ترانه بارون " از ساعت 15 تا  16 به تهیه کنندگی اکرم السادات موسوی ،‌برنامه " عصر جوانی " از ساعت 16:15 تا 17 به تهیه کنندگی حمید طلایی،‌برنامه "پیام صبح " از ساعت 9 تا 10 و عصر از ساعت 17 تا 18:30 به تهیه کنندگی اکرم السادات موسوی و محمد جلال اقتصادی ،‌پخش هر روز از مجالس عزاداری بر اساس نامگذاری عرفی شب های محرم از اول تا سیزدهم ،‌برنامه " شاخه نبا ت " بررسی آداب و رسوم محرم در یزد از ساعت  22:30 تا 22:50 به تهیه کنندگی حمید رضا امیری ، ویژه برنامه جمعه به مدت 180 دقیقه به تهیه کنندگی عبدالمجید مجیدی زاده ،‌ ویژه برنامه های صبح و عصر تاسوعا و عاشورا به طور زنده و هر کدام به مدت 180 دقیقه و پخش برنامه های ویژه و نمایش های محرم با عزاداران حسینی همنوا می شو د.

معاونت سیمای شبکه تابان نیز با برنامه " اینجا خیمه ای برپاست " از شب اول محرم تا چهارم محرم از ساعت 21:30 تا 22:30 از حسینیه حاجی یوسف به تهیه کنندگی مهدی شاکر ،‌ ویژه برنامه پخش هیئات مذهبی یزد در 5 و 6 محرم از حسینیه کوچه میر قطب به تهیه کنندگی محمود فتوحی و7  و 8 محرم از حسینیه فهادان به تهیه کنندگی فرید سعادتمند و 9 و 10 محرم از حسینیه شاهزاده فاضل به تهیه کنندگی علی محمد خادمی  از ساعت 18:30 تا 24 ، ویژه برنامه 9 و 10 محرم صبح از مسجد روضه محمدیه از ساعت 8 تا 13 و  8 تا 15 به تهیه کنندگی رضا طایفی  به طور زنده پخش می شود.

 همچنین شبکه تابان با حضور در حسینیه ها و تکیه های استان به تولید و ثبت تصویر از هیئات مذهبی و عزاداری مردم می کند

-------------------

صدا و سیمای مرکز فارس با شیوه ای نو کلیپ های ویژه ماه محرم را تولید می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ، سید محمد حسن نبوی زاده معاون سیمای مرکز فارس گفت : هشت کلیپ که هر قسمت آن 7 دقیقه است با استفاده از فضای استودیویی و فضای بیرون از استودیو با حضور تعزیه خوان های استان و گروه های مردمی تولید شده است که در ایام برگزاری سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان در شیراز و لارستان به نمایش در می آید.

نبوی زاده تصریح کرد: صحنه های این آثار در فضای بیرون از استودیو در دشت زرقان و فسا با همکاری گروه های تعزیه خوان و مردم علاقمند بازسازی شده است.

وی افزود: حمید هاشم زاده که علاوه بر کارگردانی و  مدیریت تصویر برداری در نویسندگی این مجموعه نیز در کنار تهیه کننده عباس روزی طلب بوده است . همچنین حسین ایزدی تدوین این مجموعه را به عهده داشته است و شکرااله داموغ ، صدر صدابرداران ، اسماعیل مرزبان مدیر تولید و فرشید عباسپور تصویربردار این مجموعه بودند.

 این هشت کلیپ که طی 45 روزساخته شده است بیشتر به مضامینی همچون قیام امام حسین (ع) ، حضرت عباس (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت علی اکبر و علی اصغر (ع) می پردازد که پس از پخش در همایش پیر غلامان علاوه بر پخش در شبکه استانی سیمای مرکز فارس برای شبکه های سراسری نیز ارسال خواهد شد .

واحد موسیقی مرکز فارس به مناسبت ایام محرم و صفر ، عاشورای حسینی و برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی ،نغمه های بومی عاشورایی را تهیه کرده است.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، واحد موسیقی مرکز فارس با دعوت از پیرغلامان و مداحان پیشکسوت استان فارس این آوازهای بومی مذهبی را که ویژگی خاصی نسبت به دیگر سرودها و نواهای مذهبی دارد در استودیو مرکز فارس ضبط می کند.

وجه تمایز این تولیدات گرایش های بومی و محلی است به طوری که این نغمات در گوشه های سرکوهی ، بیدگونی ، حاجیونه و شروه های استان فارس هستند .

در تولید این آواهای ماندگار عاشورایی، استادان و پیرغلامانی مانند عباس مفتاح ، داود زارع مهذبیه و ابراهیم خشیج مرثیه سرایی می کنند و در بعضی از این قطعات نوای نی مسعود محبوب نیز همراهی کننده این آواهاست.

 مراسم شیر خوارگاه حسینی روز جمعه ساعت 9 صبح از سیمای فارس و شبکه های سراسری پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه روز جمعه در جوار حرم مطهر حضرت احمد بن موسی و در شبستان بزرگ امام خمینی ، صحن ها و رواق های این مکان مقدس برگزار می شود و ده دوربین این مرکز در همه سالن های رواق های حرم مطهر مستقر خواهد شد.

 *********************

صدا وسیمای مازندران رنگ عزای حسینی به خود می گیرد
همزمان با فرارسیدن ماه محرم صدا وسیمای مازندران ویژه برنامه های خود را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ،صدای مازندران ویژه برنامه چراغ هدایت را در 17 قسمت 90 دقیقه ای بطور زنده با ساختار ترکیبی و نمایشی هر روز از ساعت 17 پخش می کند .
سیمای مازندران نیز با برنامه های مختلف در ایام محرم  در خدمت مردم مازندران خواهد بود که عبارتند از :
سلام  برحسین : این برنامه با موضوعاتی چون تبیین قیام عاشورای حسینی ، فرهنگ حسینی در سبک زندگی ، تبیین رابطه دفاع مقدس و مکتب حسینی ، که با ساختار ترکیبی و نمایشی بطور زنده در 15 قسمت 70 دقیقه ای هر شب از ساعت 21 پخش می شود .
شور و شین عنوان دیگر ویژه برنامه سیمای مازندران است که در15 برنامه 40 دقیقه بصورت ضبطی با ساختار مستند ترکیبی در دهه دوم محرم هر شب از ساعت 19  پخش میشود.
مستند پیر غلامان، محرم در فرهنگ های مختلف ایرانی و کشور های اسلامی،  پخش مراسم عزاداری مردم مازندران از دیگر برنامه های سیمای مازندران در این ایام است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی