تلویزیون دیجیتال

هر آنچه که نیاز است در مورد شبکه های دیجیتال بدانید

تلویزیون دیجیتال

هر آنچه که نیاز است در مورد شبکه های دیجیتال بدانید


معرفی مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز کرمان *** علی ضیاء،شب یلدا روی آنتن می رود؟
درباره وبلاگ

هر آنچه که نیاز است در مورد شبکه های دیجیتال بدانید...

آخرین خبرهای رادیو و تلویزیون
پخش زنده شبکه های سیما

کدخبر:خبرگزاری فارس: 85 درصد برنامه های رادیو ایران تغییر کرد/ تجلیل از عوامل «جمعه ایرانی»56

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از عوامل و برنامه سازان شبکه رادیویی ایران صبح امروز در استودیو شماره 8 ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این مراسم بهنام احمدپور مدیر شبکه رادیویی ایران، گفت: مراسم امروز به جهت تقدیر از همه شما همکارانم برگزار شده است. نزدیک به 9 ماه است که بنده در خدمت شما هستم و دوستانی از معاونت صدا به جمع ما پیوستند.

وی افزود: در این مراسم قصد داریم تا از آرم استیش‌های شبکه رادیویی ایران رونمایی کنیم که اهالی موسیقی نیز در این زمینه به ما کمک کرده‌اند و امیدواریم مجموعه آرم‌استیشن‌هایی که آماده شده، دست تهیه‌کننده‌ها را برای ادامه فعالیت‌های‌شان باز بگذارد.

وی در ادامه بیان داشت: در این دوره جدید 85 درصد از برنامه‌های رادیو ایران تغییر پیدا کرده است که 29 درصد آن برنامه‌هایی هستند که با طراحی و نام جدید و 56 درصد آن‌ها با همان نام قبلی، اما طرح جدید در کنداکتور شبکه قرار گرفتند. در مجموع باید بگویم 5920 دقیقه در هفته برنامه زنده و 4160 برنامه تولیدی را در برنامه کارمان قرار دادیم. همچنین 57.9 درصد از برنامه‌های رادیو ایران از شروع مهرماه به‌صورت زنده و 41.3 درصد از برنامه‌ها به‌صورت تولیدی روی آنتن قرار خواهد گرفت.

احمدپور با اشاره به برنامه‌های جدید در کنداکتور پخش رادیو ایران، اظهار داشت: برنامه‌هایی از قبیل سرمشق، نمودار، سوت پایان، دیار آشتی، حوض نقره، پرسا، باشگاه ستاره‌ها و... و همچنین برنامه‌های طنز جدیدی نیز به برنامه‌های شبکه رادیویی اضافه شده‌اند. برنامه نقره‌بارون ویژه‌برنامه سالمندان است که با اجرای خودشان پخش خواهد شد. پلاک 8 نیز عنوان یک برنامه دفاع مقدسی است که قرار است در روز سه‌شنبه، 31 شهریور از ساعت 19 تا 21 در پارک آب و آتش با حضور فرماندهان ارتش و مردم به روی آنتن برود.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: دو گروه جدید به گروه برنامه‌سازان اضافه شده‌اند که از اول مهر کار خود را آغاز می‌کنند، گروه‌هایی نظیر ایران و رویداد، و ورزش و تفریحات.

به گزارش فارس، پس از این مراسم مدیر رادیو ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح برنامه های این شبکه رادیویی در نیمه دوم سال پرداخت.

وی در ابتدای صحبت‌های خود درباره برخی از برنامه‌های جدید این شبکه توضیحاتی را ارائه داد و گفت: برنامه نمودار هر روز صبح از ساعت 10 تا 10 و 45 دقیقه در حوزه اقتصاد، برنامه به افق آفتاب، برنامه اذان‌گاهی ظهر، نوبت ترانه، برنامه موسیقی محور، پلاک 8، برنامه‌ای در حوزه دفاع مقدس، ایران من، پشت صحنه برنامه‌های رادیو ایران، کافه هنر که در گروه اندیشه و فرهنگ طراحی شده هر روز از ساعت 20 تا 20 و 55 دقیقه پخش می‌شود، همچنین برنامه سیاره آبی از ساعت 22 الی 22 و 30 دقیقه، ره‌آورد از ساعت 22 و 30 دقیقه تا 23، قرار شاعرانه از دیگر برنامه‌های این شبکه هستند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تک‌برنامه‌هایی بیان داشت:‌ برنامه خاص باشید، در حوزه کارآفرینی هر پنجشنبه ساعت 22 و 30 دقیقه تا 23، پخش خواهد شد. کوچه رادیو، عندلیب، رادیو جمعه،‌ منصور باشید، باشگاه ستاره‌ها از دیگر برنامه‌های این شبکه هستند. همچنین قصه ظهر جمعه با فرمت جدید از اوایل مهرماه پخش خواهد شد که در آن نویسنده قصه‌ها به استادیو آمده و قصه‌های خود را با صدای خود می‌خوانند.

احمدپور در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر عدم حضور برنامه جمعه «ایرانی» در کنداکتور جدید گفت: همان طور که مطلعید ما خواهان تغییر در موسیقی این برنامه بودیم که از سوی برنامه‌سازان آن پذیرفته نشد. در کنداکتور جدیدمان برنامه رادیو جمعه را در روزهای جمعه از ساعت 9 الی 11 و 30 دقیقه آماده پخش داریم. این درحالی است که رادیو جمعه طبیعتاً جایگزین جمعه ایرانی نخواهد بود و خود در سبک و سیاق منحصربه‌فرد پخش می‌شود.

وی ادامه داد: افراد و همکارانی که ما در جمعه ایرانی با آن‌ها کار می‌کردیم، همه از پیشکسوتان رادیو هستند و باید بگویم هنوز هم درب رادیو ایران به روی آن‌ها باز است و اگر هنوز هم تمایلی برای حضور جمعه ایرانی بر طبق خواسته‌های ما داشته باشند و همچنین اگر بخواهند در سایر برنامه‌های این شبکه رادیویی حضور داشته باشند، با کمال میل از حضورشان استفاده می‌کنیم؛ چراکه تجربیات این افراد به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست.

مدیر شبکه رادیویی ایران تصریح کرد: به سعید توکل برنامه‌سازی جمعه ایرانی حق می‌دهم؛ چراکه در هر شرایطی تغییر در برنامه‌ای که سال‌هاست در یک سبک و سیاق رشد کرده، دشوار است، اما در هر حال اقتضائات روزمره را هم باید در نظر گرفته و خودمان را به روز کنیم. بحث موسیقی در این برنامه عاملی بود که بر سیاست‌گذاری همه برنامه‌های رادیویی در سازمان صدا و سیما وجود دارد که تمامی موسیقی‌ها باید مجوز سازمان صدا و سیما را اخذ کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تقدیر از عوامل جمعه ایرانی‌، افزود: در برنامه‌های‌مان تقدیر از عوامل برنامه‌ساز جمعه ایرانی را داریم که ان‌شاءالله با هماهنگی دوستان و سعید توکل طی مراسمی از آن‌ها تقدیر می‌کنیم. بد نیست به این موضوع اشاره کنم که چندی پیش که رضا عبدی (یکی از بازیگران جمعه ایرانی) در بستر بیماری بود، به عیادت وی رفتیم. رادیو ایران متعلق به همه ایرانیان است و به هیچ وجه به دنبال این نیستیم برای حضور این عزیزان در برنامه‌های‌مان مشکل‌تراشی کنیم.

در ادامه ملازاده مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه رادیویی ایران، گفت: بهترین ساعت پخش برنامه را به گروه دانش و اقتصاد اختصاص دادند. برنامه نمودار که به رویدادهای مهم اقتصادی می‌پردازند از مهم‌ترین برنامه‌های گروه دانش و اقتصاد است. همچنین برنامه گفت‌وگو محور شناسا نیز دوشنبه هر هفته از این شبکه پخش می‌شود.

بحیرایی مدیر گروه ایران و جامعه رادیو ایران در ادامه گفت:‌ برنامه‌ای تحت عنوان نقره‌‌بارون یکی از برنامه‌های ویژه ماست که پنجشنبه‌ها از ساعت 17 الی 18 و 30 دقیقه پخش خواهد شد. همچنین مسابقه پرسا و مستند روز و دیار آشتی از این شبکه رادیویی پخش خواهد شد.

یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران با اشاره به برنامه‌های این گروه، بیان داشت:‌ برنامه بشارت باران، به افق آفتاب، صدا کن مرا (برنامه اذان‌گاهی صبح، ظهر، مغرب)، کافه رادیو، پیشخوان، میزبان، حوض نقره، راه شب، قرار شاعرانه، نفس صبح، راه رستگاران، باران تویی، شور و نور و سرمشق از دیگر برنامه‌های این شبکه هستند.

برنامه سرمشق به صحبت‌های مقام معظم رهبری می‌پردازد و سبک زندگی، فرهنگ و هنر، اخلاق، آداب و معاشرت را از دیدگاه ایشان بیان می‌کند.

در ادامه این نشست حمیدرضا افتخاری مدیرگروه ورزش و تفریحات با اشاره به عملکرد گروه تازه‌تأسیس خود، بیان داشت: در این مدت سعی داشتیم تا اغلب کارهای خود را با برنامه‌ریزی انجام دهیم و در این میان غیر از برنامه کوی نشاط، برنامه‌هایی چون کوچه رادیو، رادیو جمعه، منصور باشید، وقت اضافه، نوبت ترانه و... را در کنداکتور قرار داده‌ایم.

در ادامه امیرهوشنگ آذردشتی مدیر گروه تاریخ و دفاع مقدس رادیو ایران برنامه‌های حوزه خود را به دو بخش تقسیم کرد و افزود: ما در دو بخش تاریخی و دفاع مقدس برنامه‌هایی را ارائه خواهیم کرد. برنامه سیری در تاریخ معاصر، مردان تاریخ، هیاهو برای هیچ، سفرها و نظرها در کنداکتور جدید ما قرار دارند. همچنین در بخش دفاع مقدس نیز برنامه پلاک 8 و مستند روز را آماده پخش داریم.

در ادامه اکبر عاشوری درمورد تقسیم‌بندی خبری و نوع برخورد با رویدادهای خبری صحبت کرد و همچنین طالبی مدیر برنامه‌ریزی و اطلاعات رادیو ایران درباره برگزاری کارگاه‌های آموزشی بیان داشت: برنامه‌ریزی ما براساس هدف، نوآوری و خلاقیت است. در این زمینه کارگاه‌های آموزشی برپا کردیم که در آن‌ها نیروهایی را تربیت می‌کنیم

* در این مراسم از برخی برنامه‌سازان و عوامل رادیو ایران، در حضور افرادی چون عذرا وکیلی، علیرضا جاویدنیا، حسین سیدموسوی معاون شبکه رادیو ایران و امیر نوری پیشکسوت رادیو ایران تقدیر به عمل آمد.

در انتهای مراسم با حضور مدیران این شبکه بهترین آرم‌استیشن برای رادیو ایران از طرف مردم انتخاب و همچنین از جواد عزیزی ترانه‌سرای برتر در این شبکه رادیویی تقدیر شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی